Reizen in de boekenweek - Reisverslag uit Samarinda, Indonesië van Annelies Uden - WaarBenJij.nu Reizen in de boekenweek - Reisverslag uit Samarinda, Indonesië van Annelies Uden - WaarBenJij.nu

Reizen in de boekenweek

Blijf op de hoogte en volg Annelies

10 Maart 2014 | Indonesië, Samarinda

Thema in de praktijk. De laatste dag op Sulawesi geweldig afgesloten door te snorkelen op Bunaken. Tussen duizenden vissen van alle kleuren en grootten in prachtig blauw water waar de zon door schijnt. Cadeautje! Was ook even nodig want Manado is een stad van niks met veel malls en schreeuwende reclame. Inmiddels zit ik op Kalimantan. In mijn Lonely Planet zijn hier 5 bladzijden aan gewijd en aan Oost Kalimantan 5 regels. Veel informatie pluk ik vantevoren van internet. Hier geen toerist en geen Engels. Ik had wat leuke tochten in gedachte maar heb mijn ideeën drastisch bij moeten stellen. Het is hier al een heel avontuur om bij het dichtsbijzijnde Dayakdorp te komen. Ik reis met briefjes. Gekregen van Vivi van het antiekwinkeltje/reisbureautje. Vivi spreekt Engels en is mijn grootste vriendin op dit moment. Als ik iets wil, schrijven we samen briefjes, krijg ik uitleg hoe en wat en kan ik op avontuur. De laatste 10 km een lift gekregen van 3 Jehovazusjes, kreeg vrij snel de wachttoren en wake in mijn hand gedrukt. Maar aardig om me een lift te geven in hun aircowagen. Op zondag geven de Dayaks in Pamang wat culturele dansen. Wat toeristen uit Samarinda en 2 Amerikaanse Jehovavriendinnen van de zusjes. Ook nog 2 nonnen. Religieuze expansiedrift?! Gelukkig zijn de Dayaks zo creatief om alles met hun eigen ideeën te combineren zodat niet hun hele cultuur verdwenen is. De Dayaks waren dan de koppensnellers van weleer. Nog gebruikt door de Britten tijdens WOII om de Japanners een kopje kleiner te maken. Terug een lift gekregen van een Christelijk clubje. Zo'n onderneming kost me een hele dag. Ik heb een dikke week om naar Pangkalan Bun te reizen waar ik met 2 vrienden een jungletocht ga maken van 3 of 4 dagen. Het is een groot avontuur om hier van A naar B te komen. Maar met Vivi moet ik een heel eind komen.

  • 10 Maart 2014 - 20:08

    Marga:

    Ha, die Annelies.
    Ik ga nu het 'reizen' via boeken beleven. En via jouw berichten. Lig weer eens gestrekt. Ga blijkbaar steeds vaker last van mijn rug krijgen. Zelfs mijn fysiotherapeut is onder de indruk!
    Het boekenweekgeschenk is dit keer de moeite waard. Gisteren bij 20 graden liggend in de tuin in een adem uitgelezen. Het voorjaar is vroeg dit jaar.
    Geniet nog verder aldaar!
    Groetjes Marga.

  • 14 Maart 2014 - 20:27

    Toos Jeucken:

    Hallo Annelies,
    Wat vind ik het toch super van jou wat je allemaal onderneemt!!! Dat is pas reizen!
    En wie reist heeft veel te verhalen!!
    Dus ik ben vol verwachting naar jou verhalen !!
    Groetjes Toos

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annelies

Actief sinds 12 Juli 2013
Verslag gelezen: 225
Totaal aantal bezoekers 20275

Voorgaande reizen:

25 Juli 2013 - 25 April 2014

Azië rondtrekken

Landen bezocht: