Opmerkelijk - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Annelies Uden - WaarBenJij.nu Opmerkelijk - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Annelies Uden - WaarBenJij.nu

Opmerkelijk

Blijf op de hoogte en volg Annelies

09 Augustus 2013 | Cambodja, Khett Siem Reab

Mijn vorige verslagje staat onder 'meevaller'. Kon het niet meer goed krijgen. Inmiddels in Sen Monorom, vlakbij de grens van Vietnam. Vanmorgen nog even een gesprekje met de dochter (28) van het familiehotel gehad. Of ik wel echt wist van de geschiedenis van de Rode Khmer. Ja, wel een beetje; veel mensen zijn omgekomen van de honger(begon ik voorzichtig). En wat weet e nog meer. Nou er zijn toch ook wel wat mensen vermoord(2 miljoen). Volgens haar was er een nieuw boek met nieuwe analyse: het was niet de Khmer tegen de Khmer maar het waren de Vietnamezen die dit allemaal hadden gedaan. Op het ontkennen van de genocide staat 2 jaar gevangenisstraf. Ik was er toch wel van ontdaan. De Vietnamezen worden gehaat. Binnenkort wordt duidelijk of er een herverkiezing komt maar er komt ook een hele grote demonstrate wordt gezegd. De oppositie (cambodian national rescue party)ruikt de macht. Belangrijkste item de Vietnamezen het land uitzetten. Hun Sen is te veel op de hand van de Vietnamezen. Dit moest ik toch even kwijt. En morgen ga ik olifanten wassen!!

• 09 Augustus 2013 - 16:37

Marga:

Ja, de geschiedenis van Cambodja is nogal bloederig.
    Vind je het niet eng om zo'n grote beesten te wassen, of begin je met een babyolifant?

• 10 Augustus 2013 - 19:04

Kiepke:

Ha die wereldreiziger,

Eindelijk heb ik je verhalen te pakken, lukte me niet om je te vinden!!
    Nu de url van Marga gekregen en heb je verhalen gelezen.
    Klink tot nu toe heel goed, gevarieert en super mooi!
    Leuk dat er mooie tochtjes worden gemaakt en aardige mensen ontmoet.
    Het verleden van dit gebied was heel roodkleurig van al het bloedvergieten,
    maar dat het nog niet lekker zit, daar hoor hier nu niet zo veel van!
    Spannende tijden zitten er dus weer aan te komen.

Maar jij, moet vooral veel leuke dingen doen en genieten!!!
    In thailand heb ik ooit het wassen van olifanten bekeken en dat zag er héél relaxed uit,
    lekker knoddelen met water en het dier vindt het zalig!!

Blijf je nu wel volgen, tot de volgende keer, groetjes, Kiepke

• 16 Augustus 2013 - 19:42

Marita, Jeanne En Sonja:

Ha Annelies,

De harde werkers in Grubbenvorst hebben toch even de tijd genomen om naar je verslag te kijken.
    Hier is alles prima! Dit maken we in Grubbenvorst allemaal niet mee. Geniet er maar lekker van.
    We blijven je verhalen volgen.