weekje vakantie - Reisverslag uit Preah Seihanouk, Cambodja van Annelies Uden - WaarBenJij.nu weekje vakantie - Reisverslag uit Preah Seihanouk, Cambodja van Annelies Uden - WaarBenJij.nu

weekje vakantie

Blijf op de hoogte en volg Annelies

03 Oktober 2013 | Cambodja, Preah Seihanouk

De eerste schooldag is begonnen. Voor de leerlingen bestaat dit uit 3 uur luisteren naar allerlei toespraken van hobo's en directeuren. Daarna wordt met veel poeha spullen uitgedeeld, zoals uniformen, slippers, schriften, pennen, rugzakjes en fietsen. Dit voor de allerarmsten. En dan om 11 uur naar huis. Hadden we de dag ervoor het hele plein schoongemaakt om 11 uur was het weer dezelfde plastic puinzooi. Daar kun je soms wel pissed over worden. Heeft niets met armoe te maken maar gewoon met instelling(denk ik). Daarna begint het schooljaar echt op dinsdag(nog even 4 dagen vrij). Ik zit lekker op Koh Rong, eilandje onder Sihanoukville? Alleen moet de zon nog gaan schijnen. Op een zandstrookje van een paar honderd meter leven hippies en locals gezellig naast en met elkaar. Jaren 60 muziek. En 99% jongeren; reizen van 3 jaar tot een paar maanden. En je kunt hier goedkoop je Padi-open water diploma halen(duikdiploma voor diegenen die het nog willen halen). En mijn Vietnamvisum($60,-) in mijn paspoort!!!

• 03 Oktober 2013 - 10:58

Marga:

Geniet van je vakantie. Wij zitten midden in de Kinderboekenweek. Zie alleen maar (voornamelijk gezellige) drukte om me heen. Af en toe paniek (als een powerpoint het niet doet bijvoorbeeld).

• 05 Oktober 2013 - 10:34

Ria Van Leuven:

Hoi Annelies,

Dat was dus een muzikale toespraak, grapje!!!!. Ik merk dat je lekker in je vel zit en dat het goed met je gaat.
    Geniet lekker van je vakantie, voordat je echt gaat beginnen.
    Ziet er wel mooi uit.en dat van dat plastick, is daar overal hetzelfde, ook in Indonesie zul je hetzelfde zien, er wordt niet opgeruimd omdat er niets tegenover staat, als je dat als projectje opstart en ze iedere dag een paar roepia's voor geeft blijft het wel schoon, als je een dagje weg bent geweest is het weer een puinzooi, kijk er maar overheen blijf gezond en met een geod humeur.

groetjes Ria van Leuven