Morgen weer gewoon beginnen - Reisverslag uit Kâmpôt, Cambodja van Annelies Uden - WaarBenJij.nu Morgen weer gewoon beginnen - Reisverslag uit Kâmpôt, Cambodja van Annelies Uden - WaarBenJij.nu

Morgen weer gewoon beginnen

Blijf op de hoogte en volg Annelies

09 Oktober 2013 | Cambodja, Kâmpôt

Weer 'thuis'. Het geluid van de Salangaan zwaluw klinkt vertrouwd. Voor deze vogels bouwen ze speciale huizen waar ze hun nestjes hebben. Dit heb ik overigens van een Nijmeegse ornitholoog. De vogels vliegen met honderden boven de huizen.(zie foto). Ze zijn erg kostbaar, vooral vanwege hun slijmproductie wat gebruikt wordt voor soep. Daar heb je dan nogal wat zwaluwen voor nodig. Maar hier klinkt hun geluid vertrouwd. Terug van Koh Rong Samloem, eilandje met paar bungalowtjes en witte stranden. Op de terugweg hebben 2 Duitsers de Chinezen vermaakt met Duitse drankliederen te lallen, want de ene pul na de andere ging erin. En de Chinezen vonden het geweldig. Soms heb je net even pech. Voor mijn gevoel begin ik aan de laatste etappe werk. Deze maand nog bezoeken uit Singapore en Australië. Eens kijken wat die dan weer komen doen. Direct boodschappen doen, koffie(oplos), veel sapjes en nutella. En na het erg toeristische Sihanoukville vanavond weer uitzicht op de rijstvelden en de koeien.

• 09 Oktober 2013 - 14:02

Bertien:

Hoi Annelies,

Ik ben weer even "meegereisd"met jouw. Wat een avontuur en mooie foto's.
    De flora en fauna lijkt me ook heel bijzonder.
    De boekenmarkt start weer in de maand november. Hopelijk verkopen
    we zoveel dat we de "bananenman"niet hoeven te bellen.
    Nou, Annelies, heel veel plezier en ook veel rustige momenten en tot
    volgend bericht. Bertien

• 09 Oktober 2013 - 18:17

Marga:

Zo te zien heb je genoten van je vakantie op dat eilandje. Ziet er in ieder geval lekker relaxed uit. Het kan aan mijn ogen liggen, maar ik zie geen vogels.....
    Hier kunnen we, volgens de weerman van de NOS, de wintertruien uit de kast gaan halen. Regen en wind en hooguit elf graden. Ziet er bij jou warmer uit.

• 10 Oktober 2013 - 20:53

Marita:

Ha Annelies,
    Geniet van je laatste etappe werk. Daarna wacht je het volgende avontuur.
    In Grubbenvorst beginnen we ook aan de laatste etappe. Maar ook daar wacht een nieuw avontuur.