Veel water - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Annelies Uden - WaarBenJij.nu Veel water - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Annelies Uden - WaarBenJij.nu

Veel water

Blijf op de hoogte en volg Annelies

30 Juli 2013 | Cambodja, Khett Siem Reab

Na een paar dagen fietsen vandaag met de boot naar Siem Reap. Een kleine passagiersboot waar meteen ook hele vrachten aan goederen meegaan. 8 uur op een houten bankje maar wel met een lekker fris windje. Onderweg komen de kleine bootjes de mensen ophalen die eruit moeten. Hele vrachten worden overgeladen. Naast de Cambodjanen zaten er ongeveer een stuk of 9 toeristen. Gelukkig is de samenstelling steeds diverser. 2 stellen, een paar vriendinnen en 3 singles. Is prettig om te zien. Zelf moet ik veel aan Brazilië denken. Veel paalwoningen, bruin water, hee winkeltjes op het water. Maar hier wel tussendoor de prachtigste pagodes. Gisteren waren de verkiezingen in Cambodja. Partij van Hun Sen weer gewonnen, zit er al 28 jaar. Oppositie vond het niet eerlijk gegaan wat leidde tot rellen in Phnom Penh. Maar goed, morgen een paar dagen een fiets en Ankor verkennen. De noordelijke provincies zijn nog niet eens zo lang gelden teruggegeven aan Cambodja. Gezien het toerisme zullen ze er ook daarom wel blij mee zijn.

• 10 Augustus 2013 - 15:59

Marita:

Hallo Annelies,
    Ben net terug van vakantie en heb vandaag weer gewerkt. Nu kan ik je gaan volgen. De internetverbinding op de camping was niet erg goed. Je hebt al heel wat indrukken opgedaan lees ik. Geniet er maar lekker van.