Inmiddels in Vang Vieng - Reisverslag uit Vangviang, Laos van Annelies Uden - WaarBenJij.nu Inmiddels in Vang Vieng - Reisverslag uit Vangviang, Laos van Annelies Uden - WaarBenJij.nu

Inmiddels in Vang Vieng

Blijf op de hoogte en volg Annelies

31 December 2013 | Laos, Vangviang

De Ho-Chi-Minhroute lag voor een deel in Laos en Cambodja. In het oosten van Laos zijn meer bommen gevallen dan in heel Europa in de 2de WO. Het schijnt nog 100 jaar te duren om alles op te ruimen. Nog dagelijks vallen slachtoffers bij niet ontplofte bommen. Dit geldt ook voor Cambodja. Na 1975 heeft Vietnam haar grenzen iets verlegd naar het westen zodat de route op Vietnamees grondgebied kwam te liggen. Inmiddels heeft Laos dit geaccepteerd, maar in Cambodja wordt hier nog over geruzied. Tot nu toe is het vooral heel veel jungle waar ik doorheen reis. Maar ook hier veel illegale houtkap. Veel teakplantages (lelijke bomen met dorre bladeren). De dorpjes vallen nauwelijks op maar daar komt verandering in. Inmiddels wordt alles langzaam vervangen door stenen huizen. En die worden meteen in de meest wilde kleuren geverfd; gifgroen met pimpelpaars, licht met donker roze, fel blauw met oranje, alle combinaties denkbaar. Na Luang Prabang wilde ik eigenlijk naar het oosten maar omdat ik verkouden was geworden en de bergen inmiddels wel even gezien had toch besloten om naar het warmere Vang Vieng te gaan. Hier zijn de afgelopen jaren zeker 25 jongeren omgekomen door tuben op de rivier in combinatie met drugs en alcohol. Vorig jaar heeft de regering hier maatregelen tegen genomen en veel tenten gesloten. Inmiddels ben ik er 1 dag en op de eerste plaats zie je hoe ontzettend mooi het stadje ligt. Midden tussen het karstgebergte. Gisteren alleen maar bij het zwembad gelegen. Vandaag nog een dagje prutsen en lekker eindejaars massage nemen. Het nieuwe jaar beginnen met wat fietstochten en voorbereidingen op mijn nieuwe project. 5 januari begin ik. Ben benieuwd. En dan wens ik iedereen nog een heel gelukkig 2014!!!

  • 31 December 2013 - 12:31

    Jacki:

    Hoi Annelies!
    Wat een avonturen weer allemaal. En wat een bijzondere reis.
    Ik wens je ook het allerbeste voor 2014 maar dat komt wel goed ze te lezen.
    Jammer dat je er vanavond niet bij zult zijn!

    Groetjes, Jacki

  • 31 December 2013 - 18:06

    Marga:

    Ha Annelies

    Bij jou is het al 2014. Hier moeten we nog ff wachten. (Hoewel er al genoeg geknald wordt).
    Ik wens je een heel goed jaar met nog een fijne werkervaring daar!
    Om gekleurde huizen te zien hoef je niet naar de andere kant van de wereld. In Ierland kunnen ze er ook wat van. Geel, groen, blauw, oranje en ook roze. Zijn wij hier niet gewend. De zogenaamde "schoonheidscommissie" bemoeit zich overal mee. Een kleurtje vrolijkt de boel wat op.
    Ik heb ook een eindejaarsmassage gehad. Heb er niet echt van genoten, want was "medisch". Ik ga gestrekt het nieuwe jaar in, d.w.z. ik lig weer eens plat.
    Zwem ze nog en nogmaals, een goed 2014!

  • 01 Januari 2014 - 22:13

    José:

    Hoi Annelies,
    Een heel gelukkig 2014 gewenst. Ik hoop dat je verkoudheid inmiddels weer over is.
    Suc6 met je nieuwe project en geniet nog maar lekker van je paar vrije dagen.
    Wij hebben een goede jaarwisseling gehad en de bieb in Gr'vorst heeft met een laatste gezellige drukke middag haar deuren gesloten. Vrijdag is er uitverkoop. Van Ien Hol krijg je nog de hartelijke groeten. Ze had je al gemist.
    grtjs, José

  • 02 Januari 2014 - 14:34

    Bertien:

    Hoi, Annelies,

    De allerbeste wensen voor het nieuwe jaar en geniet nog
    volop van de vele avonturen in het verschiet.

    Groetjes,
    Bertien

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annelies

Actief sinds 12 Juli 2013
Verslag gelezen: 265
Totaal aantal bezoekers 20279

Voorgaande reizen:

25 Juli 2013 - 25 April 2014

Azië rondtrekken

Landen bezocht: