www.roomtoread.org - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Annelies Uden - WaarBenJij.nu www.roomtoread.org - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Annelies Uden - WaarBenJij.nu

www.roomtoread.org

Blijf op de hoogte en volg Annelies

03 Februari 2014 | Thailand, Bangkok

In Keo Kuang, waar ik met Davone was, de eerste 'reading room' gezien. Een mooie bibliotheek bij een school. De organisatie, room to read, maakt dit mogelijk. Ze doen dit in Azië en Afrika. Kijk maar eens op hun website. Ik heb er hier 2 foto's van. Maar goed, inmiddels in Thailand. Wat meteen opvalt is het aantal kranten. Maar ook heel veel jonge meiden hebben beugels en winkels waar je hulpspullen kunt krijgen zoals rolstoelen en looprekken!. En het is veel georganiseerder op de weg. In Laos heb je een paar genummerde hoofdwegen. Hier gaat ook alles overheen wat van A naar B moet. Koeien, honden, kippen, varkens, fietsers, brommers, lopers tractoren, bussen etc. Dat schiet natuurlijk niet echt op en daarbij zijn sommige stukken van de weg echt heel slecht. En dan kom je ineens in Thailand. Wegen zijn goed, ook kleinere weggetjes zijn geasfalteerd. In Ubon Ratchathani kom je met de bus aan. De juf van het busstation wijst toeristen in het Engels hoe je verder moet. Echt geweldig. Ze zegt het ook nog even tegen de betreffende chauffeur. Ik ging met local busje naar mijn hotel, lag bij het treinstation. In het busje begon een man (toen we nog maar met 2 waren)geld aan mij te vragen. Chauffeur stopte meteen om hier wat van te zeggen en toen ik uitstapte verontschuldigde hij zich nog even voor hem. Ik voelde me net een koningin. Het treinstation ligt 13 km uit het centrum en de bus kost je dan een kwartje(voor de jongeren €0,25). Met de trein naar Bangkok is 11 uur, kost € 5,-. En dan is elk treinstation een pretpark op zich. De kleuren spatten er van af, vooral goud en glitter doen het goed. Grote foto van de koning met offers, boeddha ook vaak met natuurlijk veel slingers er omheen. En dan is er altijd wel een plaatselijke bekendheid die ook flink in het zonnetje gezet moet worden. Volop bloemen, alle bakstenen gekleurd, beeldjes, watervalletjes. En dan ook nog erg schoon, met ook nog gehandicapten-wc's. Onderweg diverse stemhokjes waar het rustig was. Met de trein 3de klas gereisd, goedkoopste. Druk met verkopers, hele stukken kip tussen houten klemmen, hele maaltijden, fruit, drinken en..kranten! Ben toch blij dat ik niet in Bangkok zelf hoef te zijn. Het is wel heel erg groot hier allemaal. Even wennen. Gelukkig zit ik vlakbij het vliegveld met voldoende geld. Per ongeluk 500 ipv 100 € gewisseld. Dat kon in Laos en Cambodja ook helemaal niet!(max. is 100). Komende tijd ga ik maar op mijn gemakje aan Indonesië wennen. Heb er erg veel zin in!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annelies

Actief sinds 12 Juli 2013
Verslag gelezen: 161
Totaal aantal bezoekers 20260

Voorgaande reizen:

25 Juli 2013 - 25 April 2014

Azië rondtrekken

Landen bezocht: