Laatste dag in Laos - Reisverslag uit Vangviang, Laos van Annelies Uden - WaarBenJij.nu Laatste dag in Laos - Reisverslag uit Vangviang, Laos van Annelies Uden - WaarBenJij.nu

Laatste dag in Laos

Blijf op de hoogte en volg Annelies

30 Januari 2014 | Laos, Vangviang

Dat fietsen in Vang Vieng ging prima maar op het verste punt brak mijn derailleur, de ketting knapte, de remkabels schoten los. Kortom erger kon niet. Terug naar een dorpje gelopen. Fietsenwinkel, heel klein houten huisje met aan de voorkant fietsspullen. En 4 jongens van een jaar of 10 met jonge geïnteresseerde andere kinderen. Maar na dik half uur kon ik weer fietsen!!! Weliswaar zonder versnellingen maar dit was al geweldig. Het was een rondje van 35 km, en ik kon het afmaken! Mijn collega Davone op FruitFriends is 20 jaar. Ze weet nog goed toen ze 8 jaar was en haar eerste falang (gebruiken ze voor elke witte buitenlander) zag. Ze rende gillend weg. En 12 jaar later werkt ze met veel buitenlandse vrijwilligers. Zo ben ik met haar naar een dorp in de bergen geweest, Keo Kuang. Daar komen nauwelijks 'witten'. Een van de leuke dingen van vrijwilligerswerk is dat je soms op totaal niet toeristische plekken komt. Het was daar onbeschrijflijk mooi, allemaal karstbergen erom heen. Via Vientiane naar de Ko Long cave. Een grot van 7,5 km lang. Prachtige sculpturen, met een bootje ga je er doorheen. En dan nu in Pakse. Bussen zijn hier altijd een verrassing; van luxe minibussen (10 personen)tot local bussen(goedkoop, alles kapot en vies, maar blijft leuk). Na mijn werk heb ik meteen weer veel mensen ontmoet en kamer mee gedeeld. Daar word ik steeds makkelijker in. Blijkbaar kan ik vertrouwen op mijn intuïtie(tot nu toe gaat het tenminste goed en is het erg gezellig). Naar het zuiden wordt het landschap steeds vlakker. En de rijstveldjes zijn nu geel, bruine sprietenveldjes. En als er al een keer stukken mooie groene rijstveldjes zijn dan weet je meteen dat daar een irrigatiesysteem is. Hebben ze dat niet kunnen ze maar 1x per jaar oogsten. Zo weten ze wel dat Vietnam 3 oogsten per jaar heeft. Hopelijk komt dat hier ook. Ook hier de megafoons voor de opgewekte praatjes. En tijdens mijn werk heb ik kunnen zien bij lokale collega's hoe corrupt de politie is. Geld betalen omdat je geen fietsmandje hebt! Van dat soort bizarre dingen.Oh ja, een liter Lao whisky kost € 1,50, bizar en niet te drinken maar er zit alcohol in zal ik maar zeggen. Morgen naar Thailand en 4 februari zie ik ons Misha!! En dan gaan we denk ik heeeel veeeel bijkletsen!

  • 30 Januari 2014 - 15:38

    Marian Van Leth:

    Ha die Annelies

    Ik heb even een momentje en ben eens i jouw reisverslagen gedoken. Volgens mij heb je het prima en gaat het goed . Zal wennen zijn weer in dit kikkerlandje maar wel met een warme ontvangst van je collega's.

    Je gaat de laatste 3 maanden in, zuig alles maar op zodat je alles eruit gehaald hebt wat je graag wilt/

    Heel veel plezier met Misha, groetjes Marian

  • 01 Februari 2014 - 11:38

    Marita Peeters:

    Hoi Annelies,

    Ik geniet telkens van je reisverslagen. Leuk dat je Misha binnenkort weer ziet.

  • 01 Februari 2014 - 18:08

    Toos Jeucken:

    Hallo Annelies,
    Ik geniet van jou leuke reisverhalen!
    Fijn voor je dat je ons Misha gaat zien. Heel veel plezier!!!
    Gr. Toos


Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annelies

Actief sinds 12 Juli 2013
Verslag gelezen: 260
Totaal aantal bezoekers 20263

Voorgaande reizen:

25 Juli 2013 - 25 April 2014

Azië rondtrekken

Landen bezocht: