Maleisië door - Reisverslag uit George Town, Maleisië van Annelies Uden - WaarBenJij.nu Maleisië door - Reisverslag uit George Town, Maleisië van Annelies Uden - WaarBenJij.nu

Maleisië door

Blijf op de hoogte en volg Annelies

09 April 2014 | Maleisië, George Town

Ben inmiddels zo'n 2 weken in Maleisië. Het eerste wat opvalt zijn de autosnelwegen, de veelheid aan verkeersborden en het kort gemaaide gras langs de wegen. Wat verzorgd allemaal. Het is hier rijker dan in voorgaande landen. Stenen huizen, grote malls en veel auto's. In Kuching voor het eerst in een dorm geslapen. Een aantal bedden in een ruimte. Maar ik was hier alleen dus het voelde een beetje alsof ik 6 bedden voor mezelf had. Naar Kuala Lumpur gevlogen. Met de bus toch nog aardig wat kunnen zien; veel hoge futuristische gebouwen. Indrukwekkend. Naar de Cameron highlands. Een prachtig gebied met theeplantages en aarbeienkassen. Paar flinke wandelingen gemaakt met groep jongeren. Ook hier slaap ik inmiddels in dorms en dat betekent dat je midden tussen de backpackers zit. Grappig, allemaal even enthousiast. Willen ook wel zo'n avontuurlijke moeder hebben zoals ik dus haha. Inmiddels heb ik een dikke week met Alex gereisd. Canadese jongen van 20, druk bezig om uit de kast te komen. Ik geloof dat dat in Nederland toch iets makkelijker gaat. Maar het klikte dus samen verder gereisd naar Penang en Perhentian eilanden. Daar is iedereen ook druk bezig om mooi op de foto te komen met dat echte bounteygevoel!! Ik zal er een paar bijzetten haha. Ondanks streng verbod zitten veel jongeren gezellig weed te roken. Bijna iedereen is in Amsterdam geweest. We staan er om bekend. Ik wilde bij Kota Baru de grens over maar dat werd sterk afgeraden. Dan maar weer terug naar Penang. En dan morgen naar Thailand. Het gevoel dat ik het laatste stukje ga reizen. En blij dat ik weer mijn boeddhistische tempeltjes om me heen heb. En ook hier weer geen fiets tegengekomen. Maar wel weer prachtig gesnorkeld bij ultieme bounteystranden!

  • 09 April 2014 - 21:57

    Marga:

    Hoi

    Mijn iPad laat het afweten. Je foto's zijn even niet te bewonderen. Krijg alleen witte vlakken te zien. Via Google afbeeldingen even gezocht naar Cameron Highlands. Ziet er weer indrukwekkend uit.
    Je ontmoet veel jonge avonturiers. Kom je ook leeftijdsgenoten tegen? Of reizen "oudere jongeren" meestal in veilig groepsverband?
    Je hebt het gevoel het laatste stukje te reizen? Dat is je geraden. We verwachten je eind april weer terug! Geniet nog ff van de Boeddhistische tempeltjes! Tot gauw.

    Groetjes Marga

  • 11 April 2014 - 23:35

    Kiepke:

    Hoi vrouwke,

    Het is allemaal nog heel relaxed en mooi bij jou.
    Je hebt veel ondernomen, gezien en veel leuke mensen ontmoet.
    Dat zijn de warme herinneringen voor straks dus.... geniet er nu nog maar goed van, want......
    het is zo 25 april en dan staat die vlieger klaar om je weer naar Nederland te brengen.
    Oeps, daar moet je waarschijnlijk nu nog niet aan denken, sorry voor de reminder.
    Laat het je nog extra goed gaan!!!Enne...........genieten maar!!!!

    Groetjes,

    Kiepke

  • 13 April 2014 - 18:59

    Toos Jeucken:

    Hallo Annelies,
    Annelies ik wens je veel sterkte voor het laatste stukje reis! Het is toch een beetje afscheid nemen!
    Maar ik vind het super goed van jou!!! Je mag wel trots zijn op jezelf!!! En deze herinneringen
    Neemt niemand je af! Geniet ervan en tot ziens!
    Gr. Toos

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annelies

Actief sinds 12 Juli 2013
Verslag gelezen: 266
Totaal aantal bezoekers 20239

Voorgaande reizen:

25 Juli 2013 - 25 April 2014

Azië rondtrekken

Landen bezocht: