Hutspot en Kulkas - Reisverslag uit Makassar, Indonesië van Annelies Uden - WaarBenJij.nu Hutspot en Kulkas - Reisverslag uit Makassar, Indonesië van Annelies Uden - WaarBenJij.nu

Hutspot en Kulkas

Blijf op de hoogte en volg Annelies

21 Februari 2014 | Indonesië, Makassar

Indonesisch is zo'n leuke taal. Heel vaak kom je Nederlandse woorden tegen of daarvan afgeleid. Losmen(logement), duit (geld), pakansi (vakantie). Maar ook kantor pos(postkantoor),pos polisi(politiepost),besenegeng
(bezuiniging), buku(boek). Hutspot hebben ze nog wel maar het raakt langzamerhand uit de gratie. Mijn verblijf op Java is dus wel wat langer geworden. Had ik mijn extensie nog gemakkelijk kunnen regelen, want daar hoor je ook horrorverhalen over, komt vulkaan Kelud tot een uitbarsting. Weer vaak naar het vliegveld om mijn ticket steeds om te zetten. Die weg kan ik in Yogjakarta inmiddels dromen. Toch een aantal dagen grijs en stof. Ook voor de mensen daar was dit de ergste, 3 jaar geleden uitbarsting van de Merapi, maar gevolgen waren minder erg. Petje af hoe ze er mee omgaan. Ook al lijkt het uitzichtloos, gewoon beginnen met schoonmaken. En dat elke keer weer(beetje wind en je kunt weer opnieuw beginnen). Ook wel bijzondere start voor Misha. Maar de meiden slaan zich er prima doorheen en ze hebben het erg naar hun zin. Meteen hebben ze een brommertje gehuurd voor de hele periode (links rijden). Heb niks gezegd!! Ook hier weer in Makassar in mijn hostel 2 Deense meiden die bijna niet kunnen lopen door schaafwonden op de benen. Gisteren in Makassar aangekomen. Na Yogja veel minder toeristisch en meer islamitisch. Ik mis trouwens wel mijn boeddhistische tempeltjes. Daar kun je zo lekker in rondbanjeren in een vriendelijk sfeer. Moskeeën zijn mooi aan de buitenkant maar binnen is het kaal en functioneel. Vandaag met een student opgetrokken, en dan vraag ik wat ze nu zeggen en zingen door die megafoons. Dat weet hij niet want hij spreekt geen Arabisch. Ook wel bijzonder dat je helemaal niet weet waar iets over gaat. Morgen naar Torajaland. Moet erg mooi zijn. En daar vier ik dinsdag mijn feestje. Wie zin heeft is welkom haha. Er was wat verwarring ontstaan op fb, maar het is echt pas de 25ste. Maar door al die felicitaties kwam ik al wel in de stemming!!

  • 22 Februari 2014 - 15:51

    Marga:

    Hoi Annelies.
    Weer eens op de site waarbenjenu gekeken. Ik liep achter. Ben nu weer 'bij'.
    Al eens hutspot met sambal gegeten? Of boerenkool. Een vriendin van ons heeft Indische roots. Ze kookt vaak Indonesisch, maar als ze 'Hollands' kookt zit er altijd wel een Indisch tintje aan. Stampotten met sambal zijn niet verkeerd.
    Kiepke schreef al over de verbouwing in Venray. Bijna klaar, alleen de techniek nog (lees de computers). Afgelopen vrijdag even hilarisch. De meubels werden gebracht. 2 presentatiekastjes gingen niet door de deur! Uiteindelijk allemaal goed gekomen. Benieuwd?
    Foto's van de nieuwe balie staan in het 'fotoalbum' van de vestiging Venray op www.biblionu.nl
    En voor dinsdag: een heeeeeeel fijne verjaardag! We drinken hier een borrel op je gezondheid.

  • 22 Februari 2014 - 18:16

    Bertien:

    Hi Annelies,

    Alweer een tijdje geleden, maar ik heb nu de tijd genomen om weer eens
    met je mee te reizen en al je mooie foto's te bekijken.
    Iets voor een tentoonstelling in de bieb???
    Maar dit voor later.
    Eerst nog maar eens verder genieten van deze mooie tijd (gaat snel).
    En natuurlijk een fantastische verjaardag in Indonesië.
    Ik drink er dinsdagavond ook een (twee) wijntje(s) op.

    Groeten,
    Bertien

  • 24 Februari 2014 - 20:09

    Kiepke:

    Hoi vrouwke,

    Aan die kant van de wereldbol is het al de 25e dus......
    er is er een jarig hoera, hoera dat ben JIJ!!! Hieperdepiep!!!
    Ik wens je een geweldig gezellige, super spannende, fantastisch fijne dag!!
    Geniet er nog meer van!!

    Vrolijke groetjes,

    Kiepke

  • 25 Februari 2014 - 20:04

    Nell Wicherts:

    Hoi Annelies,

    Van harte gefeliciteerd met je verjaardag.
    Of ben ik al te laat vanwege het tijdsverschil?
    Wel bijzonder wat jij allemaal ziet en meemaakt.
    Mooie foto 's.
    In de bieb is nu alles klaar voor de zelfservice.
    Het ziet er allemaal prachtig uit.
    Morgen gaan we van start.

    Groetjes,
    Nell

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annelies

Actief sinds 12 Juli 2013
Verslag gelezen: 257
Totaal aantal bezoekers 20255

Voorgaande reizen:

25 Juli 2013 - 25 April 2014

Azië rondtrekken

Landen bezocht: