Laatste weken in Kampot - Reisverslag uit Kâmpôt, Cambodja van Annelies Uden - WaarBenJij.nu Laatste weken in Kampot - Reisverslag uit Kâmpôt, Cambodja van Annelies Uden - WaarBenJij.nu

Laatste weken in Kampot

Blijf op de hoogte en volg Annelies

26 Oktober 2013 | Cambodja, Kâmpôt

Voordat ik het vergeet, de gordelroos is helemaal over. Dat begint met een zeer pijnlijke huid. In mijn geval op mijn rechterheup. De eerste dagen denk je nog dat je je gestoten hebt. Maar als dat na een week eigenlijk alleen maar erger wordt begint er toch iets te knagen. Ik dacht dat ik diep van binnen een ontsteking had. Zag me al naar huis moeten of naar een ziekenhuis. Op een zaterdag (daar neem je geen vrij voor) toch maar naar het ziekenhuis om te vragen wat het was. Bij de ingang aan het tafeltje verwezen ze me door naar chirurgie. Dan krijg je helemaal een weeïg gevoel(het zal toch niet....). Het was daar compleet verlaten. Komen er 2 mannen aan, 1 trekt een doktersjas aan (het zal toch niet de portier zijn....), bekijkt de uitslag op mijn rechter achterbeen, raakt het aan zonder handschoenen en schrijft een recept voor. En dat allemaal in een gang. Toch erg blij met mijn recept. Meteen enthousiast gaan innemen en smeren. Toch een paar dagen later eens gaan kijken wat het nu eigenlijk was(leve google). Was het allemaal voor schimmel.(Inmiddels wist ik al door mijn zus en moeder dat het gordelroos was). Maar meteen mee opgehouden. En het is gewoon overgegaan. Na dit en de staaroperaties die ik al gehad heb moet ik toch wel gezond oud worden. Inmiddels een goede goedkope ($ 5) kamer in Kampot. En sinds gisteren ga ik alleen nog aan de jongere kinderen les geven. Die pubers was toch te onduidelijk wat ze daar mee wilden. En ik vond het ook niet leuk. Heeft me wel een aantal minder leuke dagen bezorgd. Ik raak dan mijn enthousiasme kwijt en word minder vrolijk (misschien herkennen collega's dat haha). Ze gaan hier nu een programma voor maken en dat is dan toch de winst! Voorbereiden, plannen zijn hier bijna onbekend. Dus nu alleen nog Engels en bibliotheek en dat gewoon de hele week. Dat is voor mij het leukste om te doen. Ik heb nu weer zin om er de laatste 3 weken tegenaan te gaan. En dan op naar Vietnam. Hier gaat een goede vriend (Gerard) 3 weken met mij meereizen. Echt leuk om een paar weken wat te kunnen delen. Maar ook wel weer overleggen?! Maar het wordt vast leuk, ik verheug me erop! PS. zwembad is natuurlijk niet van mijn guesthouse, maar voor 3 dollar kun je er wel lekker zwemmen

  • 31 Oktober 2013 - 19:02

    Marga:

    Wat een gedoe in het ziekenhuis!
    Hier hebben we het certuficeringsetetje gehad. Dat was in het museum de Locht. Was lekker en gezellig. Had wel zere oren nadien. Hoop gekakel van al die vrouwen in een hol klinkende ruimte. Goede reis naar Vietnam!

  • 07 November 2013 - 07:35

    Hettie:

    Hallo Annelies,
    Je ziet er toch gezond en gelukkig uit op de foto's! Dus met die gordelroos komt het goed. Leuk om je verhaal weer te lezen. Het is volgens mij echt genieten. Vooral met de foto's krijg je een goed beeld waar je mee bezig bent. Geniet nog lekker door.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annelies

Actief sinds 12 Juli 2013
Verslag gelezen: 390
Totaal aantal bezoekers 20243

Voorgaande reizen:

25 Juli 2013 - 25 April 2014

Azië rondtrekken

Landen bezocht: